film
Rola kobiety
A Woman, A Part
reż. Elisabeth Subrin / USA 2016 / 97’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
27 paź
28 paź

Obsada

Maggie Siff, Dagmara Dominczyk, John Ortiz, Cara Seymour

Opis filmu

Anna nie została drugą Winoną Ryder, ale gra w popularnym serialu. Ma ładny dom, agentkę, asystentkę i pięcioletni kontrakt z wytwórnią. Osiągnęła więcej niż setki podobnych do niej aktorek, które na początku lat 90. marzyły o zrobieniu kariery. A jednak Anna czuje się jak bohaterka kiepskiego filmu o kobiecie, która przechodzi kryzys wieku średniego. Uzależniona od leków, skonfliktowana z producentami serialu, ucieka z planu i zamyka się w sobie. Z marazmu ma ją wyrwać wyjazd do Nowego Jorku, gdzie 25 lat temu wraz z dwójką przyjaciół tworzyła eksperymentalny zespół teatralny. Czar wspomnień nie działa, Anna nadal chce uciekać przed swoim życiem. Film Elisabeth Subrin jest nie tylko kapitalnym portretem przeżywającej kryzys zawodowy kobiety, lecz także nowojorskiego światka artystycznego. W swoim debiucie reżyserka i artystka wizualna umiejętnie i precyzyjnie przedstawia emocje swojej bohaterki, zadając jednocześnie pytanie, czy sukces i sława są warte rezygnacji z siebie. Subrin z ogromnym talentem prowadzi aktorów, co doskonale widać w tym pełnym energii, kameralnym filmie - chwalił Callum Marsh na łamach „The Village Voice”.

Ola Salwa


While Anna never became the next Winona Ryder, she does have good standing in her profession, as well as a role in a popular series. She has a nice house, an agent, an assistant, and a five-year contract with a studio. She has achieved more than hundreds of similar actresses who, in the early 1990s, dreamed of making such a career for themselves. Despite this, she feels like her life is like a bad movie about a woman going through a midlife crisis. Addicted to drugs, she gets into a fight with one of the producers, storms off the set, and closes herself off from the outside world. To snap out of it, she takes a trip to New York, where, 25 years earlier, she and two friends formed an experimental theater group. The charm of nostalgia does nothing, however, as Anna still wants to run away from her life and her role as an unfulfilled actress. Elisabeth Subrin's film is a wonderful portrait not only of a professional woman experiencing a crisis, but also of the New York art world. In her directorial debut, this director and visual artist skillfully and accurately balances the emotions of her protagonist while also tackling the question of whether success and fame are worth it if one cannot be oneself. Subrin proves a gifted director of actors, and the film, in its small-scale theatrical vigor, is an excellent showcase for its leads, writes Callum Marsh in "The Village Voice".

Ola Salwa

Informacje o reżyserze

Elisabeth Subrin

Urodziła się w Bostonie. Ukończyła Massachusetts College of Art oraz School of the Art Institute w Chicago. Jest scenarzystką, reżyserką i artystką wizualną. W 2003 roku jej projekt Up został wybrany do prestiżowego programu Sundance Institute's Feature Film Directing and Screenwriting Labs. Jej debiut pełnometrażowy był pokazywany na festiwalach w Rotterdamie, Nowym Jorku, Kalkucie, Paryżu i na wielu amerykańskich festiwalach. Mieszka na stałe na Brooklynie.


Born in Boston, Elisabeth Subrin graduated from the Massachusetts College of Art and the School of the Art Institute of Chicago. She is a screenwriter, director, and visual artist. In 2003, her project Up was chosen for the prestigious Sundance Institute's Feature Film Directing and Screenwriting Labs. Her debut feature was screened at festivals in Rotterdam, New York, Kolkatta, Paris and many festivals in the US. She lives in Brooklyn.

Filmografia/ Filmography

1995 Swallow (short)

1997 Shulie (short)

2000 The Fancy (short)

2002 Well, Well, Well (short)

2006 Tha Caretakers (short)

2008 Sweet Ruin (short)

2010 Lost Tribes (short)

2016 Rola kobiety / A Woman, a Part

stopka

reżyseria: Elisabeth Subrin
scenariusz: Elisabeth Subrin
zdjęcia: Chris Dapkins
montaż: Jennifer Ruff
obsada: Maggie Siff, Dagmara Dominczyk, John Ortiz, Cara Seymour
producent: Scott Macaulay, Shrihari Sathe
produkcja: Speculative Pictures
właściciel praw: Infinitum Productions
język: angielski
barwa: kolor
21 x Nowy Jork 
Piotr Stasik, Polska 2016
Baby Driver 
Edgar Wright | obsada: | USA, 2017, 113’, Wielka Brytania,USA 2017
Czerwony żółw 
Michaël Dudok de Wit, Francja, Belgia 2016
Dunkierka 
Christopher Nolan, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania 2017
Gru, Dru i Minionki 
Kyle Balda, Pierre Coffin, USA 2017
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Król Artur: Legenda miecza 
Guy Ritchie, Wielka Brytania, Australia, USA 2017
Lady M. 
William Oldroyd, Wielka Brytania 2016
Mężczyzna imieniem Ove 
Hannes Holm, Szwecja 2015
Nazywam się Cukinia (dubbing) 
Claude Barras, Szwajcaria, Francja 2016
Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 
Juho Kuosmanen, Finlandia, Szwecja, Niemcy 2016
Ostatni w Aleppo 
Feras Fayyad, Dania 2017
Rock Dog. Pies ma głos! 
Ash Brannon, USA, Chiny 2016
Sieranevada 
Cristi Puiu, Rumunia, Francja, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Macedonia 2016
To przychodzi po zmroku 
Trey Edward Schults, USA 2017
Volta 
Juliusz Machulski, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.