film
 
Transpecos
reż. Greg Kwedar / USA 2016 / 86’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
28 paź
29 paź

Obsada

Gabriel Luna, Johnny Simmons, Clifton Collins Jr.

Nagrody

Dallas IFF 2016 – Narrative Feature, Audience Award; Independent FF of Boston 2016 - Best Narrative Feature; Nashville FF 2016 – New Directors Competition, Best Actor (Gabriel Luna); SXSW FF 2016 – Narrative Feature, Audience Award

Opis filmu

Debiut Grega Kwedara oferuje oryginalną odsłonę ogranego motywu: konfliktu pomiędzy amerykańskimi przedstawicielami prawa a meksykańskim kartelem narkotykowym. Nie ma tu efektownych czy brutalnych scen akcji, za to jest obserwowana z bliska, tocząca się przez 24 godziny rozgrywka, w którą zostali uwikłani trzej amerykańscy strażnicy graniczni. Ich dzień rozpoczyna się powolnie, na posterunku gdzieś pośrodku pustkowia, lecz nagle zmienia się w wyścig na śmierć i życie z przemytnikami. Reżyser i scenarzysta położyli nacisk na moralny dylemat jednego ze strażników. Z czasem widza przekonuje się, że coś takiego jak jedynie słuszne rozwiązanie nie istnieje w tym świecie, że wszyscy są wplątani w brudne przygraniczne sprawy. Film porusza też wątek przemytu ludzi z Meksyku, wpisując się w aktualną w Stanach dyskusję o emigracji. I choć Transpecos to kameralny dramat, niczym w soczewce skupia bardziej uniwersalne problemy. Za scenerię posłużył tu rozległy pustynny krajobraz zachodniego Teksasu - ciągnąca się niemal bez końca przestrzeń wzmacnia poczucie zagubienia i bezsilności bohaterów wobec potężniejszego od nich systemu.

Malwina Grochowska


Greg Kwedar's debut film offers an original take on a common theme: the conflict between U.S. law enforcement and Mexican drug cartels. There are no spectacular or violent action scenes; instead, the film plays out over 24 closely observed hours during which American border guards get themselves entangled in a dangerous situation. Their day starts out slowly at a police station somewhere in the middle of nowhere, but it suddenly turns into a battle for life or death with unseen smugglers. The director and screenwriter emphasize the moral dilemma of one of the guards, and, in time, we see that, in this world, there is no such thing as the only correct solution, that everyone here is somehow ensnared in border-related issues. The film addresses the subject of human smuggling from Mexico and, in doing so, involves itself in the current debate in the U.S. about immigration. And although Transpecos is an intimate drama, it reflects more general issues. For the setting, the vast desert landscape of West Texas is used, a space that stretches almost endlessly and reinforces the characters' sense of being lost and their powerlessness against a system that is stronger than they are.

Malwina Grochowska

Informacje o reżyserze

Greg Kwedar

Rzucił studia z księgowości i rozpoczął pracę w branży filmowej. Jako scenarzysta, reżyser i producent ma na  koncie krótkie metraże, reklamy i dokumenty. Wyprodukował m.in. obsypany nagrodami na festiwalach Rising From Ashes, film dokumentalny o rwandyjskiej drużynie kolarskiej. Nad Transpecos, swoim debiutem reżyserskim, pracował sześć lat.


Greg Kwedar gave up his accounting studies to begin working in the film industry. As a screenwriter, director, and producer, he has made short films, commercials, and documentaries. He produced, among other films, the multiple-award-winning Rising from Ashes, a documentary about a Rwandan cycling team. He spent six years making Transpecos, his directorial debut.

Filmografia/ Filmography

2009 Guest Room (short)

2009 Manos de madre (documentary short)

2009 La pluma (short)

2015 Dakota (short)

2016 Transpecos

stopka

reżyseria: Greg Kwedar
scenariusz: Clint Bentley, Greg Kwedar
zdjęcia: Jeffrey Waldron
montaż: Alan Canant
muzyka: Aaron Dessner, Bryce Dessner
obsada: Gabriel Luna, Johnny Simmons, Clifton Collins Jr.
producent: Molly Christie Benson, Nancy Schafer
produkcja: 8750 Film, Marfa Peach Company
właściciel praw: 8750 Films
nagrody: Dallas IFF 2016 – Narrative Feature, Audience Award; Independent FF of Boston 2016 - Best Narrative Feature; Nashville FF 2016 – New Directors Competition, Best Actor (Gabriel Luna); SXSW FF 2016 – Narrative Feature, Audience Award
język: angielski, hiszpański
barwa: kolor
21 x Nowy Jork 
Piotr Stasik, Polska 2016
Baby Driver 
Edgar Wright | obsada: | USA, 2017, 113’, Wielka Brytania,USA 2017
Czerwony żółw 
Michaël Dudok de Wit, Francja, Belgia 2016
Dunkierka 
Christopher Nolan, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania 2017
Gru, Dru i Minionki 
Kyle Balda, Pierre Coffin, USA 2017
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Król Artur: Legenda miecza 
Guy Ritchie, Wielka Brytania, Australia, USA 2017
Lady M. 
William Oldroyd, Wielka Brytania 2016
Mężczyzna imieniem Ove 
Hannes Holm, Szwecja 2015
Nazywam się Cukinia (dubbing) 
Claude Barras, Szwajcaria, Francja 2016
Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 
Juho Kuosmanen, Finlandia, Szwecja, Niemcy 2016
Ostatni w Aleppo 
Feras Fayyad, Dania 2017
Rock Dog. Pies ma głos! 
Ash Brannon, USA, Chiny 2016
Sieranevada 
Cristi Puiu, Rumunia, Francja, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Macedonia 2016
To przychodzi po zmroku 
Trey Edward Schults, USA 2017
Volta 
Juliusz Machulski, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.