Egzystencjalny indie-horror podrasowany sadyzmem godnym najlepszego kina exploitation. W ciche, skromne życie wiejskiej rodziny portugalskich imigrantów nieoczekiwanie wkrada się zło. Kilkuletnia Francisca jest świadkiem przerażających scen przemocy, które odcisną piętno na jej psychice - od tego momentu zacznie prowadzić samotniczy tryb życia. Rozgrywający się w trzech planach czasowych debiut Nicolasa Pescego to kameralna opowieść o doświadczaniu i zadawaniu cierpienia. Czarno-białe zdjęcia przywodzą na myśl atmosferę Psychozy Alfreda Hitchcocka, a wstrzemięźliwa gra aktorska i odważne podejście do ekranowej przemocy - filmy Michaela Hanekego. W Oczach matki Pesce tworzy jednak swój własny świat, zbudowany z nostalgii, koszmarów sennych i grozy opuszczonych amerykańskich miasteczek. Odkrycie ostatniego festiwalu Sundance, na którym ten kontrowersyjny film mocno podzielił nieprzygotowaną na nagłe zwroty akcji publiczność.
Sebastian Smoliński
Urodzony w 1980 roku w Nowym Jorku, mieszka na Brooklynie. Ukończył prestiżową Tisch School of the Arts na New York University. Po studiach kręcił teledyski dla wokaliski Tei Shi (Bassically, Nevermind the End) i zespołu Show Me the Body (Bone Soup). W 2013 roku stworzył serię animacji, w których wystąpili Malcolm McDowell, J.K. Simmons i Colin Quinn. Pesce wspomina, że jako mały chłopiec oglądał pasjami serial Strefa mroku, filmy Hitchcocka, Kubricka i De Palmy - razem z rodzicami i bez żadnego sprzeciwu z ich strony. Horror Oczy matki to jego debiut pełnometrażowy.
2014 Nevermind the End (short)
2015 Bone Soup (short)
2015 Bassically (short)
2016 Oczy matki / The Eyes of My Mother