film
Oczy matki
The Eyes of My Mother
reż. Nicolas Pesce / USA 2016 / 76’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
26 paź
28 paź

Obsada

Kika Magalhaes, Diana Agostini, Olivia Bond, Will Brill, Joey Curtis-Green, Flora Diaz, Paul Nazak, Clara Wong

Nagrody

Fantastic Cinema Festival 2016 - Best Feature Film, Best Directing, Best Screenplay, Best Cinematography, Best Editing

Opis filmu

Egzystencjalny indie-horror podrasowany sadyzmem godnym najlepszego kina exploitation. W ciche, skromne życie wiejskiej rodziny portugalskich imigrantów nieoczekiwanie wkrada się zło. Kilkuletnia Francisca jest świadkiem przerażających scen przemocy, które odcisną piętno na jej psychice - od tego momentu zacznie prowadzić samotniczy tryb życia. Rozgrywający się w trzech planach czasowych debiut Nicolasa Pescego to kameralna opowieść o doświadczaniu i zadawaniu cierpienia. Czarno-białe zdjęcia przywodzą na myśl atmosferę Psychozy Alfreda Hitchcocka, a wstrzemięźliwa gra aktorska i odważne podejście do ekranowej przemocy - filmy Michaela Hanekego. W Oczach matki Pesce tworzy jednak swój własny świat, zbudowany z nostalgii, koszmarów sennych i grozy opuszczonych amerykańskich miasteczek. Odkrycie ostatniego festiwalu Sundance, na którym ten kontrowersyjny film mocno podzielił nieprzygotowaną na nagłe zwroty akcji publiczność.

Sebastian Smoliński


An existential indie-horror with a twist of sadism worthy of the best exploitation films. Pure evil unexpectedly creeps into the quiet, unassuming life of a rural family of Portuguese immigrants. A young girl named Francisca witnesses horrific scenes of violence that leave an imprint on her psyche-from that moment on, she begins to lead a reclusive life, hiding countless secrets in her barn. Nicolas Pesce's epic debut, taking place over three distinct time periods, is also an intimate story about the experience and the infliction of suffering. Black-and-white images reminiscent of the gothic atmosphere of Alfred Hitchcock's Psycho and the restrained acting and bold approach to screen violence of Michael Haneke's films (The White Ribbon). In The Eyes of My Mother, however, Pesce creates his own world, built from nostalgia, nightmares, and the threat emanating from abandoned American towns. One of the discoveries at the last Sundance Film Festival, where the first-time director's controversial film strongly divided audiences who were unprepared for its sudden twists.

Sebastian Smoliński

Informacje o reżyserze

Nicolas Pesce

Urodzony w 1980 roku w Nowym Jorku, mieszka na Brooklynie. Ukończył prestiżową Tisch School of the Arts na New York University. Po studiach kręcił teledyski dla wokaliski Tei Shi (BassicallyNevermind the End) i zespołu Show Me the Body (Bone Soup). W 2013 roku stworzył serię animacji, w których wystąpili Malcolm McDowell, J.K. Simmons i Colin Quinn. Pesce wspomina, że jako mały chłopiec oglądał pasjami serial Strefa mroku, filmy Hitchcocka, Kubricka i De Palmy - razem z rodzicami i bez żadnego sprzeciwu z ich strony. Horror Oczy matki to jego debiut pełnometrażowy.


Nicolas Pesce was born in 1980 in New York and lives in Brooklyn. He graduated from the prestigious Tisch School of the Arts at New York University. After graduation, he made music videos for Tei Shi (BassicallyNevermind the End) and Show Me The Body (Bone Soup). In 2013, he made a series of animations starring Malcolm McDowell, J.K. Simmons, and Colin Quinn. Pesce says that, as a young boy, he passionately watched The Twilight Zone and films by Hitchcock, Kubrick, and De Palma together with his parents and without any objection on their part. The horror The Eyes of My Mother is his feature debut.

Filmografia/ Filmography

2014 Nevermind the End (short)

2015 Bone Soup (short)

2015 Bassically (short)

2016 Oczy matki / The Eyes of My Mother

stopka

reżyseria: Nicolas Pesce
scenariusz: Nicolas Pesce
zdjęcia: Zach Kuperstein
montaż: Nicolas Pesce, Connor Sullivan
muzyka: Ariel Loh
obsada: Kika Magalhaes, Diana Agostini, Olivia Bond, Will Brill, Joey Curtis-Green, Flora Diaz, Paul Nazak, Clara Wong
producent: Max Born, Jacob Wasserman, Schuyler Weiss
produkcja: Borderline Presents, Tandem Pictures
właściciel praw: Magnolia Pictures
nagrody: Fantastic Cinema Festival 2016 - Best Feature Film, Best Directing, Best Screenplay, Best Cinematography, Best Editing
język: angielski, portugalski
barwa: cz.-b.
Cmentarz wspaniałości 
Apichatpong Weerasethakul, Tajlandia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Malezja, Korea Południowa, Meksyk, USA, Norwegia 2015
Elle 
Paul Verhoeven, Francja, Niemcy, Belgia 2016
Jackie 
Pablo Larraín, Chile, Francja, USA 2016
La La Land 
Damien Chazelle, USA 2016
Manchester by the Sea 
Kenneth Lonergan, USA 2016
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Moonlight 
Barry Jenkins, USA 2016
Nauczycielka 
Jan Hřebejk, Słowacja, Czechy 2016
Ostatnie tango 
German Kral, Niemcy, Argentyna 2015
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Powidoki 
Andrzej Wajda, Polska 2016
Sing 
Christophe Lourdelet, Garth Jennings, USA, Wielka Brytania 2016
Szwedzka teoria miłości 
Erik Gandini, Szwecja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
To tylko koniec świata 
Xavier Dolan, Kanada, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.