Opowieść o przypadkowości sukcesu i miłosnej obsesji. Wynalazca Kalt przywłaszcza sobie pomysł należący do kogoś innego. To jedynie prototyp zabawki - wariant kostki Rubika - ale dzięki niej bohater zdobywa sławę i pieniądze. Jego losy widz poznaje wyrywkowo, natomiast akcja zasadniczej części filmu toczy się w 1978 roku, gdy Kalt cieszy się opinią geniusza, który z tajemniczych powodów wycofał się z życia publicznego. Mężczyzna postanawia wówczas udzielić wywiadu przebojowej dziennikarce telewizyjnej i odkrywa przed nią swoje sekrety. Ta historia, chwilami absurdalna, została przedstawiona przez reżysera z ironią i poczuciem humoru. Zabawne są zarówno dialogi, jak i celowo przerysowana gra aktorska. Sporą dawką humoru odznacza się także stylizacja obrazu oraz dziwaczne postaci i detale, których nie brakuje w tym alternatywnym świecie. Richard Brody pisał o filmie dla „New Yorkera”: Kusza ujawnia inspiracje [Wesem] Andersonem […] jednocześnie Pinney nie jest tylko naśladowcą; tworzy własny styl i własne filozoficzne uniwersum.
Malwina Grochowska
Należy do kolektywu filmowców Fake Wood Wallpaper w Atlancie, dzięki któremu miał szansę spróbować swoich sił w filmie w różnorakich rolach: nie tylko jako scenarzysta i producent, ale również operator i montażysta. Ponadto Pinney jest autorem licznych grafik i ilustracji, m.in. plakatów teatralnych, reklam i projektów dla festiwali oraz stacji telewizyjnych. Marzy o filmowej adaptacji komiksu Incal Alejandro Jodorowsky'ego z ilustracjami Moebiusa.
2002 Helena (short)
2003 The Last Last and the Tribulations of Johnnybush (short)
2016 Kusza / The Arbalest