film
     
Kusza
The Arbalest
reż. Adam Pinney / USA 2016 / 73’
premiera europejska
Seanse - kup bilet:
26 paź
27 paź

Obsada

Mike Brune, Tallie Medel, Matthew Stanton

Nagrody

SXSW FF 2016 – Grand Jury Award; Little Rock Picture Show 2016 – Grand Jury Prize, Special Acting Award (Mike Brune); Nashville FF 2016 - Best Production Design

Opis filmu

Opowieść o przypadkowości sukcesu i miłosnej obsesji. Wynalazca Kalt przywłaszcza sobie pomysł należący do kogoś innego. To jedynie prototyp zabawki - wariant kostki Rubika - ale dzięki niej bohater zdobywa sławę i pieniądze. Jego losy widz poznaje wyrywkowo, natomiast akcja zasadniczej części filmu toczy się w 1978 roku, gdy Kalt cieszy się opinią geniusza, który z tajemniczych powodów wycofał się z życia publicznego. Mężczyzna postanawia wówczas udzielić wywiadu przebojowej dziennikarce telewizyjnej i odkrywa przed nią swoje sekrety. Ta historia, chwilami absurdalna, została przedstawiona przez reżysera z ironią i poczuciem humoru. Zabawne są zarówno dialogi, jak i celowo przerysowana gra aktorska. Sporą dawką humoru odznacza się także stylizacja obrazu oraz dziwaczne postaci i detale, których nie brakuje w tym alternatywnym świecie. Richard Brody pisał o filmie dla „New Yorkera”: Kusza ujawnia inspiracje [Wesem] Andersonem […] jednocześnie Pinney nie jest tylko naśladowcą; tworzy własny styl i własne filozoficzne uniwersum.

Malwina Grochowska


A story about the random nature of success and about romantic obsession. An inventor named Kalt appropriates someone else's idea. While it is only a prototype for a variant of Rubik's Cube, Kalt turns it into a well-known moneymaker. His life is revealed to the audience at random, while the main part of the film is set in 1978, when Kalt, considered a genius who mysteriously withdrew from public life, gives an interview to a popular television journalist, and reveals more of his dirty secrets. The director approached this sometimes absurd story with irony and a sense of humor. The dialogue is also funny, as is the deliberately exaggerated acting. A large dose of humor can also be seen in the film's stylization, in the bizarre characters and details that populate this alternative world. Writing for "The New Yorker", Richard Brody said The Arbalest reflects some Andersonian inspiration... But it's also clear that Pinney is no mere imitator; he creates a style and, what's more, a philosophical world of his own.

Malwina Grochowska

Informacje o reżyserze

Adam Pinney

Należy do kolektywu filmowców Fake Wood Wallpaper w Atlancie, dzięki któremu miał szansę spróbować swoich sił w filmie w różnorakich rolach: nie tylko jako scenarzysta i producent, ale również operator i montażysta. Ponadto Pinney jest autorem licznych grafik i ilustracji, m.in. plakatów teatralnych, reklam i projektów dla festiwali oraz stacji telewizyjnych. Marzy o filmowej adaptacji komiksu Incal Alejandro Jodorowsky'ego z ilustracjami Moebiusa.


Adam Pinney is part of the Fake Wood Wallpaper filmmaker collective in Atlanta, which has given him an opportunity to try his hand in various roles, not only as a writer and producer, but also as a cameraman and editor. In addition, Pinney has created numerous graphics and illustrations, including theater posters, advertisements, and designs for festivals and television stations. As a director, his dream is to make an adaptation of The Incal,  written by Alejandro Jodorowsky and illustrated by Moebius.

Filmografia/ Filmography

2002 Helena (short)

2003 The Last Last and the Tribulations of Johnnybush (short)

2016 Kusza / The Arbalest

stopka

reżyseria: Adam Pinney
scenariusz: Adam Pinney
zdjęcia: Hugh Braselton
montaż: Adam Pinney
muzyka: Thomas Barnwell, Ian Deaton
obsada: Mike Brune, Tallie Medel, Matthew Stanton
producent: Alex Orr
produkcja: Fake Wood Wallpaper
nagrody: SXSW FF 2016 – Grand Jury Award; Little Rock Picture Show 2016 – Grand Jury Prize, Special Acting Award (Mike Brune); Nashville FF 2016 - Best Production Design
język: angielski
barwa: kolor
Design Disruptors 
Wydarzenia specjalne
Matt D'Avella
Gwiazdy 
Jan Kidawa-Błoński, Polska 2017
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Kraina oświeconych 
Pieter-Jan De Pue, Belgia 2015
Martwe wody 
Bruno Dumont, Francja, Niemcy 2015
Obcy: Przymierze 
Ridley Scott, USA, Wielka Brytania 2017
Piękny drań 
John Butler, Irlandia 2016
Song to Song 
Terrence Malick, USA 2017
Szatan kazał tańczyć 
Katarzyna Rosłaniec, Polska, Szwecja, Niemcy 2017
W pionie 
Alain Guiraudie, Francja 2016
24 tygodnie 
Anne Zohra Berrached, Niemcy 2016
Dudi: Cała naprzód 
Julio Soto Gurpide, Hiszpania 2017
Dzieciak rządzi 
Tom McGrath, USA 2017
Wózkownia: Jutro będziemy szczęśliwi 
Wózkownia
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.