Dokument, który powstał niejako na zamówienie. Centre Georges Pompidou w Paryżu zaproponowało Wimowi Wendersowi, żeby nakręcił film o modzie. Dla reżysera był to punkt wyjścia do stworzenia tego specyficznego portretu jednego z najważniejszych projektantów ostatnich dwóch dekad XX wieku - Yoji Yamamoto. Drugą inspiracją było porównanie procesu tworzenia mody i współczesnego kina. Dla Wendersa próba dokumentalnego uchwycenia projektanta przy pracy wiązała się przede wszystkim ze zmianą narzędzia rejestracji na kamerę cyfrową. Notatki… stanowią rodzaj dziennika, zapisu różnych wersji elektronicznego obrazu, który jest powielany, zestawiany, nakładany na siebie w taki sposób, by uzyskać odbicie procesu twórczego poddanego obserwacji bohatera. Jednocześnie film Wendersa i Yamamoto staje się kroniką obrazów z dwóch, istotnych dla projektanta miast - Tokio i Paryża. Wenders podgląda Yamamoto, wdziera się do jego pracowni, przeszukuje jego rzeczy osobiste, tropi inspiracje w obrazach fotograficznych.
Joanna Ostrowska
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel