Pokój 666
Chambre 666 / Room 666
reż. Wim Wenders, RFN, USA 1982, 50'
obsada: Wim Wenders, Jean-Luc Godard, Rainer Werner Fassbinder, Werner Herzog, Steven Spielberg, Paul Morrissey
1982 rok, festiwal w Cannes, pokój hotelowy. Kolejni reżyserzy mówią o przyszłości kina. Jest wśród nich szalony Herzog, są bardziej zrównoważeni Spielberg i Antonioni, jest też Fassbinder, którego można zobaczyć tu na krótko przed jego śmiercią. Niektórzy skupiają się na kwestiach artystycznych, inni więcej uwagi poświęcają aspektom technologicznym. Jedni są pesymistami, drudzy umiarkowanymi optymistami.
Kolejna rozgrywka
Same Player Shoots Again
reż. Wim Wenders, RFN 1967, 12'
obsada: Hanns Zischler
Studencka etiuda Wima Wendersa będąca swego rodzaju studium agonii. Jej bohaterem jest człowiek z karabinem - żołnierz lub gangster - który chwiejnym krokiem idzie przez ulicę. Najprawdopodobniej jest ciężko rany. Zanim na dobre opadnie z sił, scena dobiega końca i zaczyna się od nowa - i znów, i znów, za każdym razem utrzymana w innej kolorystyce.
Srebrne miasto
Silver City Revisited
reż. Wim Wenders, RFN 1968, 25'
Wczesny przykład fascynacji Wima Wendersa urbanistycznymi krajobrazami. Srebrne miasto składa się z serii statycznych ujęć, na których widać głównie masywy budynków i wstęgi dróg. Czasem pojawiają się też na nich ludzkie postacie, ale wydają się nieważne, wchłonięte przez tło. Materiał uzupełniają kadry z kolorowymi pocztówkami, przypominające przebłyski innego, być może lepszego świata.
Przeciwujęcie: List z Nowego Jorku
Reverse Angle: Ein Brief aus New York / Reverse Angle: NYC March '82
reż. Wim Wenders, RFN 1982, 17'
obsada: Francis Ford Coppola, Wim Wenders
Filmowy dziennik, który Wim Wenders prowadził podczas pracy nad swoim niefortunnym amerykańskim debiutem, Opowieściami Hammetta. Znajdziemy w nim ciąg chwil ulotnych i myśli nieuczesanych: obrazy zadymionych i pulsujących światłami nowojorskich ulic; scenę rozmowy z producentem, brodatym i groźnym Francisem Fordem Coppolą; nieustannie płynące zza kadru rozważania na temat kina.
Piotr Mirski
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel