Obsada
Juliette Binoche, Kristen Stewart, Chloë Grace Moretz, Lars Eidinger, Johnny Flynn, Angela Winkler
Opis filmu
Maria Enders – gwiazda u szczytu kariery – dostaje propozycję zagrania w sztuce, która przyniosła jej sławę 20 lat temu. Wówczas wcielała się w postać Sigrid, atrakcyjnej, młodej dziewczyny, która uwodząc swoją wpływową szefową Helenę, doprowadza ją do samobójstwa. Maria tym razem ma zagrać rolę Heleny. W hołdzie zmarłemu dramaturgowi przyjmuje propozycję i wraz ze swoją asystentką wyjeżdża w Alpy, by przygotować się do spektaklu. Drugą postać ze sztuki, Sigrid, ma zagrać wschodząca gwiazdka z Hollywood. W młodej i ambitnej skandalistce Maria dostrzega siebie sprzed lat. Ta konfrontacja będzie dla niej okazją, by spojrzeć na własne życie i karierę pod nowym kątem. Sils Maria to ambitna opowieść o tym, jak sztuka i popkultura potrafią się przenikać i kształtować związki międzyludzkie. Najbardziej efektowny element filmu to jednak niezwykłe zdjęcia szwajcarskich Alp – malowniczych zakątków i magicznych zjawisk atmosferycznych.
Informacje o reżyserze
Olivier Assayas
Olivier Assayas
Urodził się w 1955 r. w Paryżu we Francji. Reżyser i krytyk związany z Cahiers du cinéma, autor wywiadu-rzeki z Bergmanem, jeden z odkrywców nowego kina azjatyckiego. Współpracował z André Téchiné przy paru filmach jako scenarzysta, uczestniczył w zbiorowych projektach Każdy ma swoje kino i Zakochany Paryż. Preferuje intymne fabuły o perypetiach rodzinnych jak w Pewnego lata, Fin août, début septembre czy pokazywanym na ENH 2005 Clean, jednak często porusza się również między dokumentem a esejem, szczególnie w tematach muzycznych, jak na przykład w obrazie Noise.
Wybrana filmografia:
1986 Désordre / Disorder
1996 Zimna woda / L'eau froide / Cold Water
1998 Fin août, début septembre / Late August, Early September
2000 Ścieżki uczuć / Les destinées sentimentales / Sentimental Destinies
2002 Demonlover
2004 Clean
2006 Noise
Olivier Assayas
Born in 1955 in Paris, France. Director and film critic involved in Cahiers du cinéma, author of a book interview with Bergman, one of the discoverers of Asian cinema. He worked with André Téchiné as the screenwriter of some of his films, and he participated in collective projects To Each His Own Cinema and Paris, I Love You. He prefers intimate features about family issues, such as in Summer Hours, Late August, Early September or Clean, screened at the ENH in 2005, but he has also made some documentaries and essays and he feels at ease on the subject of music (e.g. Noise).
Selected filmography:
1986 Désordre / Disorder
1996 L'eau froide / Cold Water
1998 Fin août, début septembre / Late August, Early September
2000 Les destinées sentimentales / Sentimental Destinies
2002 Demonlover
2004 Clean
2006 Noise