W swoich poprzednich filmach Gregg Araki kazał nastoletnim bohaterom tatuować na penisie wizerunek Jezusa Chrystusa, mierzyć się ze zgubnymi skutkami przedawkowania marihuany, a nawet stawiać czoła inwazji kosmitów. Tym razem naczelny skandalista amerykańskiego undergroundu zdobył się na powagę i zrealizował najbardziej stonowany film od czasu Złego dotyku. Rezygnacja z absurdalnego poczucia humoru bynajmniej nie sprawiła, że Araki porzucił swoje fascynacje i obsesje. Twórca Kaboom raz jeszcze przedstawia proces dojrzewania jako intymną apokalipsę, która całkowicie zmienia życie pewnej nastolatki. Łączący estetykę współczesnej baśni i mrocznego kryminału Biały ptak... broni się także jako sugestywna wizja rozpadu rodziny. W filmie Arakiego mieszczańska idylla opiera się na tłamszeniu tkwiącej w bohaterach seksualności. Proces jej przebudzenia zostaje zwieńczony prowokacyjną puentą, która odsyła do najlepszych czasów reżysera.
Urodzony w 1959 roku w Kalifornii niezależny reżyser, centralna postać ruchu New Queer Cinema. W 1987 roku Araki nakręcił za 5 tysięcy dolarów swój pierwszy film, Three Bewildered People in the Night, opowiadający o romansie między artystą, jego dziewczyną i ich przyjacielem gejem. Najsłynniejszym jego przedsięwzięciem jest Teenage Apocalypse Trilogy, na którą składają się filmy: Totally F***ed Up, Doom Generation – stracone pokolenie oraz Donikąd – nazywane przez reżysera Beverly Hills 90210 na kwasie. Najbardziej cenionym przez krytyków filmem Arakiego jest Zły dotyk, adaptacja prozy Scotta Heima w nietypowy sposób opowiadająca o pedofilii i jej skutkach.
1987 Three Bewildered People in the Night
1993 Totally F***ed Up
1995 Doom Generation – stracone pokolenie / The Doom Generation
1997 Donikąd / Nowhere
2000 This Is How the World Ends (TV)
2004 Zły dotyk / Mysterious Skin
2007 Ciastko z niespodzianką / Smiley Face
2010 Kaboom