Film zrealizowany trzy lata przed premierą Obywatela Kane’a (wcześniej Welles miał na koncie tylko awangardowy krótki metraż The Hearts of Age). Przez dekady niewiele się o tym tytule mówiło, gdyż nawet sam Welles myślał, że jedyna kopia filmu zaginęła, lub też nie chciał, by się odnalazła. Dopiero kilka lat temu kopia nieukończonego dzieła została odnaleziona we Włoszech i zrekonstruowana. Już w tym niewielkim projekcie, który miał być uzupełnieniem sztuki teatralnej na Broadwayu (jej premiera zakończyła się fiaskiem), widać zaczątki stylu mistrza amerykańskiego kina. Too Much Johnson jest niemą – w latach 30. to absolutna rzadkość – komedią o niepoprawnym kobieciarzu. Welles oddaje hołd amerykańskiej burlesce, bawi się nieco zakurzonym gatunkiem, świetnie naśladując jego poetykę. W filmie widać zwłaszcza wpływy Macka Sennetta i Harolda Lloyda.
Orson Welles (ur. 1915 r.) przed realizacją swojego pierwszego filmu dał się poznać jako znakomity autor audycji radiowych. Jego słuchowisko Wojna światów będące fikcyjną relacją z inwazji Marsjan na Ziemię wywołało paniczne reakcje wśród Amerykanów, którzy uwierzyli w realność zagrożenia. Jego debiutem filmowym był Obywatel Kane, który uchodzi za jedne z najwybitniejszych dzieł filmowych wszechczasów. Inne filmy Wellesa to m.in. Dama z Szanghaju, Intruz, Dotyk zła, Makbet. W 1966 roku twórca otrzymał na festiwalu w Cannes nagrodę za wkład w rozwój kinematografii światowej, a w cztery lata później Oscara za całokształt twórczości. Zmarł 10 października 1985 roku.
Wybrana filmografia:
1941 Obywatel Kane / Citizen Kane
1942 Wspaniałość Ambersonów / The Magnificent Ambersons
1946 Intruz / The Stranger
1947 Dama z Szanghaju / The Lady from Shanghai
1948 Makbet / Macbeth
1958 Dotyk zła / Touch of Evil
1962 Proces / The Trail