Marcowa noc 1971 roku, cała Ameryka śledzi przed telewizorami bokserski pojedynek Muhammada Alego i Joego Fraziera. Od kilku lat narasta społeczny kryzys związany z wojną w Wietnamie, a za rok wybuchnie afera Watergate, która doprowadzi do dymisji Nixona. W miasteczku Media pod Filadelfią grupa ośmiu osób włamuje się do biura FBI, wynosząc stamtąd dokumenty zdradzające kulisy działań policji federalnej, m.in. technik szpiegowania i planów szantażu działaczy obywatelskich. Na czele włamywaczy stoi William Davidon, zaangażowany w ruch przeciw wojnie wietnamskiej profesor, który wśród wykradzionych dokumentów znalazł dane świadczące o nadużyciach w FBI i inwigilacji antywojennych aktywistów. Niedługo później informacje kompromitujące biuro Hoovera wysłano do mediów w całym kraju. Film na temat tych wydarzeń ogląda się jak kryminał, który trzyma w napięciu i zaskakuje zwrotami akcji mimo wiadomego finału. Jest to też fascynujący portret Ameryki lat 70., cztery dekady przed tym, gdy światem wstrząsnęły afery Snowdena oraz WikiLeaks.
Absolwentka historii i romanistyki na Uniwersytecie Londyńskim oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Nowojorskim. W latach 90. mieszkała w RPA, gdzie zaangażowała się w kampanię wyborczą Nelsona Mandeli i pracowała przy programie TV Carte Blanche. Przez wiele lat produkowała dokumenty dla wielu stacji, m.in. PBS, National Geographic i Discovery Channel. Współproducentka filmu Pray the Devil Back to Hell, uznanego za najlepszy dokument na Tribeca Film Festival i nominowanego do Oscara. 1971 jest jej reżyserskim debiutem.
2014 1971 (doc.)