Płonąca platforma wiertnicza, ogień pożerający monstrualny szkielet, czarna kurtyna dymu, irracjonalnie spokojne niebo i woda. Ten apokaliptyczny obraz pojawia się w połowie Niewidzialnej katastrofy i stanowi również jej tematyczne centrum. Wypadek, do którego doszło 20 kwietnia 2010 roku w Zatoce Meksykańskiej, uważany jest za największą katastrofę ekologiczną w historii USA. Dokumentalistka Margaret Brown stara się pokazać tamto wydarzenie z wielu stron. Rozmawia z pracownikami platformy i ich bliskimi, wciąż zmagającymi się z fizycznymi i psychicznymi dolegliwościami. Odwiedza miasta, których środowisko i gospodarka drastycznie ucierpiały. Ukradkiem obserwuje też koncern BP, petrochemicznego molocha, do którego należała feralna platforma. To wszystko składa się na portret nie tylko państwa w kryzysie, ale i uzależnionej od ropy cywilizacji; cywilizacji, w której krwiobiegu płynie trucizna.
Pochodzi z Alabamy, w swojej pracy często podejmuje kwestie kultury i problemów Południa. Jej debiut, Be Here to Love Me: A Film About Townes Van Zandt, traktuje o legendarnym muzyku z Teksasu. Drugi film w jej karierze, The Order of Myths, poświęcony jest obchodom święta Mardi Gras w mieście Mobile. Brown otrzymała za niego m.in. Truer Than Fiction Award podczas ceremonii wręczenia nagród dla twórców kina niezależnego Independent Spirit Awards. Niewidzialną katastrofę uhonorowano w 2014 roku Wielką Nagrodą Jury na festiwalu SXSW.
1998 99 Threadwaxing (short)
2004 Be Here to Love Me: A Film About Townes Van Zandt (doc.)
2008 Order of Myths (doc.)
2011 The Forest (short)
2014 Niewidzialna katastrofa / The Great Invisible (doc.)