W dyskurs, co jest prawdziwe, do czego służy wiara i jakie są tego konsekwencje, doskonale wpisuje się Body/Ciało Małgorzaty Szumowskiej. Najwybitniejsze dokonanie polskiej reżyserki, która jak mało kto potrafi obnażać niepewność i słabość rzeczy pozornie oczywistych. Jej film jest ironicznym spojrzeniem na paradoksy życia i zachowania ludzi, którzy muszą się zmierzyć z tajemnicą śmierci (Janusz Wróblewski, „Polityka”).
Małgorzata Szumowska wraca do tematyki poruszanej już w 33 scenach z życia i tworzy rewelacyjną tragikomedię, w której humor nie wyklucza okazanej bohaterom empatii. Body/Ciało opowiada historię cynicznego prokuratora i jego zbuntowanej córki. Choć oboje nie mają ze sobą wiele wspólnego, czują się jednakowo bezradni wobec śmierci najbliższej osoby. Wypełnione polemiczną energią Body/Ciało okazuje się przede wszystkim pogodną historią o trudnym, lecz możliwym pojednaniu między członkami rodziny. Film Szumowskiej imponuje nie tylko jako całość, lecz także na poziomie pojedynczych scen. Słynny już striptiz Ewy Dałkowskiej w rytm Śmierci w bikini na zawsze zmieni nasze postrzeganie szlagieru Republiki (Piotr Czerkawski, Kino na Granicy).
Rewelacyjny duet aktorski tworzą Janusz Gajos i Maja Ostaszewska.
Urodzona w 1973 roku. Reżyserka i scenarzystka filmów fabularnych i dokumentalnych. Córka Doroty Terakowskiej i Macieja Szumowskiego. Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi ukończyła w roku 1998. Autorka nagradzana na prestiżowych międzynarodowych festiwalach za filmy fabularne: Szczęśliwy człowiek (2000), Ono (2004), 33 sceny z życia (2008), oraz dokumenty: Siedem lekcji miłości (1999) oraz A czego tu się bać? (2006).