Literatura podstawowa:
Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia, wybór, wstęp i oprac. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002, rozdział: MANIFEST - DOGMA 95, przeł. T. Szczepański, s. 71-73
Rafał Syska, Neomodernizm filmowy, Kraków 2014. Obowiązują rozdziały: 5,6,7,8 i 10
Wafa Ghermani, Hongkong i Tajwan: wzajemne filmowe relacje [w:] Jagoda Murczyńska (red.), Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Poludniowo-Wschodniej, Kraków-Warszawa 2016
Jacek Ostaszewski, Nowe kino, nowa narracja[w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.), Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s. 23-63
Agnieszka Kulig, Rumuńska melancholia - refleksja o kinie rumuńskim po roku 1989 [w:] Bogusław Bakuła, Monika Talarczyk-Gubała (red.), Przeszłość w kinie Europy Środkowej i Wschodniej po roku 1989, Poznań 2008
Andrzej Marzec, Martwy język greckiej "Nowej Fali" - filmowe strategie Yorgosa Lanthimosa, "Estetyka i Krytyka" 2017, nr 45, s. 143-153
Tom Mes, Główne tematy w kinie Takashii Mike, przeł. P. Zająkała, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 190-198
Paweł Sitkiewicz, Twórczy chaos. Pełnometrażowy film animowany w XXI wieku, "EKRANy" 2015, nr 1, s. 6-12
Piotr Aptacy, Tęcza Arystotelesa. Droga animacji komputerowej do pierwszych efektów cyfrowych w filmie, "Kwartalnik Filmowy" 2017, nr 99, s. 119-130
Tatiana Szurlej, Bollywood. Indyjskie kino komercyjne, "Kwartalnik Filmowy" 2005, nr 51, s. 70-88
Elżbieta Wiącek, IRAN [w:] Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska (red.) Historia kina. Tom 3. Kino epoki nowofalowej, Kraków 2015, s.1307-1322
Literatura uzupełniająca:
Lars von Trier, Spowiedź DOGMA-tyka, przeł. T. Szczepański, Kraków 2001
Anita Piotrowska (red.), Szukając von Triera, Kraków 2000
Aleksandra Drzał-Sierocka, Luc Besson. Uśmiechnięta twarz filmowego postmodernizmu, Warszawa 2012
Rafał Syska, Béla Tarr. Koło się zamyka [w:]Alicja Helman, Andrzej Pitrus (red.)Autorzy kina europejskiego III, Kraków 2007, 343-372
Lisa Tyler, City on Fire: Hong Kong Cinema, Nowy Jork 1999
David Bordwell, Planet Hong Kong: Popular Cinema and the Art of Entertainment, Cambridge 2000
Piotr Kletowski,Kino Dalekiego Wschodu, Warszawa 2009
Jacek Ostaszewski, Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu, Kraków 1999
Jacek Ostaszewski, Rozumienie opowiadania filmowego, Kraków 1999
Mark Schilling, The Yakuza Movie Book: A Giuide to Japanese Gangster Films, Berkley 2003, s. 76-85 [rodz: Takashi Miike]
Krzysztof Lipka-Chudzik, Bollywood dla początkujących, Warszawa 2009
Vijay Mishra, Bollywood Cinema: Temples of Desire, New York 2002
Hamid Dabashi, Master and Masterpieces of Iranian Cinema, Washington 2007