Akademie
 
Literatura podstawowa i uzupełniająca - sem. II

Literatura podstawowa - sem. II

1. Historia kina tom 2 - Kino klasyczne, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2011. Rozdziały: II, VI, VIII, XII

2. Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015. Rozdziały: II, VI, VII, VIII, XIII

Literatura uzupełniająca - sem. II

Mirosław Przylipiak, Kino stylu zerowego. Dwadzieścia lat później, Gdańsk 2017

André Bazin, Western, czyli film amerykański par excellence, [w:] tegoż, Film i rzeczywistość, tłum. B. Michałek, Warszawa 1963

Łukasz A. Plesnar, Twarze westernu, Kraków 2009

Jim Kitses, Horizons West: Directing the Western from John Ford to Clint Eastwood, British Film Institute, London 2004

Rick Altman, The American Film Musical, Indiana University Press, London 1987

Wiesław Godzic, Widz w świecie musicalu, [w:] Kino gatunków, red. Alicja Helman, Warszawa-Kraków 1991

Wiesław Godzic, Jak umiera gatunek? Przypadek musicalu, [w:] Kino gatunków: wczoraj i dziś, red. Krzysztof Loska, Kraków 1998

Dorota Skotarczak, Historia amerykańskiego musicalu filmowego, Wrocław 2002

Dorota Skotarczak,Od Astaire'a do Travolty, Poznań 1996

Studia filmoznawcze 2010, nr 31. (Numer poświęcony kinu noir]

Richard Dyer, Heavenly Bodies: Stars and Society, London 1986

Laura Mulvey, Przyjmność wzrokowa a kino narracyjne [w:] tejże, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, red. K. Kuc i L. Thompson, Kraków 2010

Angelika Kuźniak, Marlene, Wołowiec 2013

Zadie Smith, Hepburn i Garbo [w:] tejże, Jak zmieniałam zdanie, tłum. A. Pokojska, Kraków 2010

Nicole Nottleman, Greta Garbo i Salka Viertel. Historia niezwykłego związku, tłum. U. Szymanderska, Warszawa 2015

Maria Kornatowska, O neorealizmie raz jeszcze [w:] "Kino" 10/1966

Tadeusz Miczka, Kino włoskie, Gdańsk 2009

Cesare Zavattini, Neorealizm według mnie, [w:] Europejskie manifesty kinaAntologia, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002

Tadeusz Lubelski, Nowa Fala: O pewnej przygodzie kina francuskiego, Kraków 2000

André Bazin, Polityka autorska [w:] tegoż, Film i rzeczywistość, tłum. B. Michałek, Warszawa 1963

Alexandre Astruc, Narodziny nowej awangardy: kamera-pióro, [w:] Europejskie manifesty kina. Antologia, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002

François Truffaut, Burżuazja i polityka, "Kultura Filmowa" 1971, nr 11-12

Peter Hames, Czechosłowacka Nowa Fala, tłum. J. Matyskieła, Gdańsk 2009

Marzena Matla, Lena Nemeth Vitova (red.), Czechosłowacka Nowa Fala, Poznań 2012

Antonin J. Liehm, Filmy pod specjalnym nadzorem: doświadczenie czechosłowackie, tłum. A. Jagodziński, P. Krauze, T. Grabiński, Warszawa 2003

Piotr Kletowski, Kino Dalekiego Wschodu, Warszawa 2009

Krzysztof Loska, Mistrzowie kina japońskiego, Kraków 2015

Mirosław Przylipiak, Kino bezpośrednie: 1960-1963. Tom 1, Gdańsk 2008

Mirosław Przylipiak, Kino bezpośrednie: 1963-1970. Tom 2: Czas autorów, Gdańsk 2014

Blask 
Naomi Kawase, Japonia, Francja 2017
Czwarta władza 
Steven Spielberg, USA 2017
Jeszcze nie koniec 
Xavier Legrand, Francja 2017
Klub "Wysokich Obcasów": W ułamku sekundy 
Klub "Wysokich Obcasów"
Fatih Akin, Niemcy, Francja 2017
Kształt wody 
Guillermo del Toro, USA, Kanada 2017
Małpia afera 
Johan Nijenhuis, Holandia 2015
Niemiłość 
Andriej Zwiagincew, Rosja, Francja, Belgia, Niemcy 2017
Nowe Horyzonty dla Seniora: The Disaster Artist 
Nowe Horyzonty dla Seniora
James Franco, USA 2017
Plan B 
Kinga Dębska, Polska 2017
Pomiędzy słowami 
Urszula Antoniak, Holandia, Niemcy, Polska 2017
Szron 
Šarūnas Bartas, Litwa, Francja, Ukraina, Polska 2017
Tamte dni, tamte noce 
Luca Guadagnino, Włochy, Francja, Brazylia, USA 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 
Martin McDonagh, USA, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.