Akademie
 

La Passion de Jeanne d'Arc, reż. Carl Theodor DreyerLa Passion de Jeanne d'Arc, reż. Carl Theodor Dreyer
Program ramowy, literatura i sylabus

Literatura podstawowa:

1. Historia kina tom 1 - Kino nieme, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2009.

2. Historia kina tom 2 - Kino klasyczne, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2011.

3. Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015.

Literatura uzupełniająca na dany semestr Akademii jest podawana uczestnikom zajęć na początku każdego semestru.

Sylabus do pobrania (pdf)

Ramowy program Akademii Kina Światowego

Semestr 1 (październik 2016 - luty 2017)

  1. Archeologia kina

  2. Nie tylko Lumière

  3. Drugie narodziny kina

  4. Pierwszy gwiazdozbiór: w świecie komedii, wodewilu i rozrywek scenicznych

  5. Ożywione rysunki: wczesne filmy animowane

  6. W świecie synestezji i symfonii miejskich

  7. Radziecka szkoła montażu

  8. Surrealizm, impresjonizm i dadaizm w filmie

  9. Twórcze przetworzenie rzeczywistości: narodziny dokumentalizmu

  10. Arcydzieła niemego kina skandynawskiego

  11. Dźwięki kina: wczesne efekty dźwiękowe i przełom dźwiękowy w kinie

  12. Wszystkie barwy świata: kolor w filmie

  13. Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej, weimarskiej i w Trzeciej Rzeszy

  14. Egzamin

Semestr 2 (marzec - czerwiec 2017)

  1. System klasycznego Hollywoodu

  2. Odmiany komedii filmowej

  3. Klasyczny western

  4. Złota era musicalu

  5. Film noir

  6. Drugi gwiazdozbiór: wielkie aktorki

  7. Włoski neorealizm filmowy

  8. Polityka autorska w kinie

  9. Filmowy modernizm

  10. Czechosłowacka Nowa Fala

  11. Kino Dalekiego Wschodu

  12. Cinéma Vérité, kino bezpośrednie

  13. Kino kontestacji i koniec Hollywood

  14. Egzamin

Semestr 3 (październik 2017 - luty 2018)

  1. Nowe Hollywood

  2. Nowe Kino Niemieckie

  3. Włoskie kino kontestacji

  4. Brytyjskie kino społeczne

  5. Kino hiszpańskie

  6. Kino Antypodów

  7. Kino rosyjskie

  8. Kino japońskie

  9. Animacja środkowoeuropejska

  10. Amerykańskie horrory lat 80.

  11. Kino Nowej Przygody

  12. Globalne Hollywood

  13. Postmodernizm filmowy

  14. Egzamin

Semestr 4 (marzec - czerwiec 2018)

  1. Francuski neobarok

  2. Dogma 95

  3. Slow Cinema

  4. Kino z Hongkongu

  5. Nowa filmowa narracja

  6. Animacja cyfrowa

  7. Nowe fale w kinie: reaktywacja I

  8. Nowe fale w kinie: reaktywacja II

  9. Kino japońskie

  10. Generacja X

  11. Bollywood

  12. Kino Bliskiego Wschodu

  13. Od Psów do Bogów: współczesne kino polskie

  14. Egzamin

21 x Nowy Jork 
Piotr Stasik, Polska 2016
Baby Driver 
Edgar Wright | obsada: | USA, 2017, 113’, Wielka Brytania,USA 2017
Czerwony żółw 
Michaël Dudok de Wit, Francja, Belgia 2016
Dunkierka 
Christopher Nolan, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania 2017
Gru, Dru i Minionki 
Kyle Balda, Pierre Coffin, USA 2017
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Król Artur: Legenda miecza 
Guy Ritchie, Wielka Brytania, Australia, USA 2017
Lady M. 
William Oldroyd, Wielka Brytania 2016
Mężczyzna imieniem Ove 
Hannes Holm, Szwecja 2015
Nazywam się Cukinia (dubbing) 
Claude Barras, Szwajcaria, Francja 2016
Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 
Juho Kuosmanen, Finlandia, Szwecja, Niemcy 2016
Ostatni w Aleppo 
Feras Fayyad, Dania 2017
Rock Dog. Pies ma głos! 
Ash Brannon, USA, Chiny 2016
Sieranevada 
Cristi Puiu, Rumunia, Francja, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Macedonia 2016
To przychodzi po zmroku 
Trey Edward Schults, USA 2017
Volta 
Juliusz Machulski, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.