Akademie
 

La Passion de Jeanne d'Arc, reż. Carl Theodor DreyerLa Passion de Jeanne d'Arc, reż. Carl Theodor Dreyer
Program ramowy, literatura i sylabus

Literatura podstawowa:

1. Historia kina tom 1 - Kino nieme, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2009.

2. Historia kina tom 2 - Kino klasyczne, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2011.

3. Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej, red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015.

Literatura uzupełniająca na dany semestr Akademii jest podawana uczestnikom zajęć na początku każdego semestru.

Sylabus do pobrania (pdf)

Ramowy program Akademii Kina Światowego

Semestr 1 (październik 2016 - luty 2017)

  1. Archeologia kina

  2. Nie tylko Lumière

  3. Drugie narodziny kina

  4. Pierwszy gwiazdozbiór: w świecie komedii, wodewilu i rozrywek scenicznych

  5. Ożywione rysunki: wczesne filmy animowane

  6. W świecie synestezji i symfonii miejskich

  7. Radziecka szkoła montażu

  8. Surrealizm, impresjonizm i dadaizm w filmie

  9. Twórcze przetworzenie rzeczywistości: narodziny dokumentalizmu

  10. Arcydzieła niemego kina skandynawskiego

  11. Dźwięki kina: wczesne efekty dźwiękowe i przełom dźwiękowy w kinie

  12. Wszystkie barwy świata: kolor w filmie

  13. Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej, weimarskiej i w Trzeciej Rzeszy

  14. Egzamin

Semestr 2 (marzec - czerwiec 2017)

  1. System klasycznego Hollywoodu

  2. Odmiany komedii filmowej

  3. Klasyczny western

  4. Złota era musicalu

  5. Film noir

  6. Drugi gwiazdozbiór: wielkie aktorki

  7. Włoski neorealizm filmowy

  8. Polityka autorska w kinie

  9. Filmowy modernizm

  10. Czechosłowacka Nowa Fala

  11. Kino Dalekiego Wschodu

  12. Cinéma Vérité, kino bezpośrednie

  13. Kino kontestacji i koniec Hollywood

  14. Egzamin

Semestr 3 (październik 2017 - luty 2018)

  1. Nowe Hollywood

  2. Nowe Kino Niemieckie

  3. Włoskie kino kontestacji

  4. Brytyjskie kino społeczne

  5. Kino hiszpańskie

  6. Kino Antypodów

  7. Kino rosyjskie

  8. Kino japońskie

  9. Animacja środkowoeuropejska

  10. Amerykańskie horrory lat 80.

  11. Kino Nowej Przygody

  12. Globalne Hollywood

  13. Postmodernizm filmowy

  14. Egzamin

Semestr 4 (marzec - czerwiec 2018)

  1. Francuski neobarok

  2. Dogma 95

  3. Slow Cinema

  4. Kino z Hongkongu

  5. Nowa filmowa narracja

  6. Animacja cyfrowa

  7. Nowe fale w kinie: reaktywacja I

  8. Nowe fale w kinie: reaktywacja II

  9. Kino japońskie

  10. Generacja X

  11. Bollywood

  12. Kino Bliskiego Wschodu

  13. Od Psów do Bogów: współczesne kino polskie

  14. Egzamin

17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Jednooki król 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Marc Crehuet, Hiszpania 2016
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Jota Carlosa Saury 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Carlos Saura, Hiszpania 2016
Azyl 
Niki Caro, USA 2017
Captain Fantastic 
Matt Ross, USA 2016
Cmentarz wspaniałości 
Apichatpong Weerasethakul, Tajlandia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Malezja, Korea Południowa, Meksyk, USA, Norwegia 2015
Gold 
Stephen Gaghan, USA 2016
Kong: Wyspa Czaszki 
Jordan Vogt-Roberts, USA 2017
Life 
Daniel Espinosa, USA 2017
Logan: Wolverine 
James Mangold, USA 2017
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Personal Shopper 
Olivier Assayas, Francja 2016
Pokot 
Agnieszka Holland, Polska, Czechy, Niemcy, Szwajcaria 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Światło i cień 
Yeşim Ustaoğlu, Turcja, Niemcy, Polska, Francja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.