Akademie
 
Zagadnienia egzaminacyjne, egzamin i wpisy – sem. VIII

Egzamin kończący VIII semestr Akademii Kina Światowego odbędzie się we wtorek 7 czerwca 2016 roku o godz. 17.00 w sali nr 9 Kina Nowe Horyzonty. Będzie to pisemny test jednokrotnego wyboru. Prosimy o punktualne przybycie, gdyż wejście do sali w trakcie egzaminu będzie już niemożliwe. Całość spotkania potrwa około godziny.

Natomiast po wyniki egzaminu, wpisy do indeksów i odbiór zaświadczeń zapraszamy tydzień później we wtorek 14 czerwca w godz. 17.00 - 18.00 na drugie piętro Kina NH na konsultacje dr Małgorzaty Kozubek.

Zagadnienia egzaminacyjne

semestr VIII Akademii Filmowej - Historii Kina Światowego

Kino Nowej Przygody

  • cechy i granice Kina Nowej Przygody

  • "movie brats", twórczość G. Lucasa i S. Spielberga

  • nowe modele produkcji i dystrybucji na przykładzie Szczęk: szerokie otwarcie, przemyślana promocja, współpraca z telewizją

Globalne Hollywood

  • kino hollywoodzkie po roku 1980 - maszyneria globalności: wymiar polityczny, kulturowy i ekonomiczny wobec modelu kinematografii europejskich

  • amerykański reżyser w reaganomatografii - przypadek Terminatora

  • adaptacja Josepha Conrada - Pojedynek

Nowe kino niemieckie

  • festiwal w Oberhausen jako inicjacja "młodych"; spóźnione premiery roku 1966; wielka czwórka w natarciu (Fassbinder, Schlöndorff, Wenders, Kluge)

  • Stroszek - reżyser i jego amator

  • Niebo nad Berlinem - Gesamtkunstwerk: sztuka słowa i triumf światłocienia

Postmodernizm filmowy

  • definicja filmu postmodernistycznego

  • postmodernizm w Czterech pokojach i Batmanie

  • twórczość Tima Burtona (Vincent jako wzór całej twórczości reżysera)

Dogma 95

  • kulisy powstania ruchu, sygnatariusze, ich osiągnięcia filmowe po Dogmie

  • manifest - najważniejsze punkty, poetyka potencjalnego filmu realizującego zasady Dogmy 95

  • przykładowe filmy, które otrzymały certyfikat Dogmy 95 (inne niż filmy Triera i Vinterberga)

Filmy z zagadką

  • koncept tematyczny filmów Piknik pod Wiszącą Skałą P. Weira i Weiser W.Marczewskiego, podobieństwa i różnice między środkami wyrazu użytymi przez filmowców do artystycznego wyrażenia tego tematu

  • powieść J. Lindsay i P. Huelle

  • odmienna sytuacja kinematografii polskiej i australijskiej

Kino japońskie

  • Eros i Thanatos w kulturze japońskiej

  • twórczość Yukio Mishimy, Nagisy Oshimy i Takeshiego Kitano

  • gatunek yakuza-eiga

Realizm magiczny

  • rodzaje realizmu magicznego w kinie

  • elementy realizmu magicznego w filmach E. Kusturicy

  • współpraca J. Menzla z B. Hrabalem i elementy realizmu magicznego w Postrzyżynach

Generacja X

  • definicja Generacji X i przykłady filmowe

  • debiuty Richarda Linklatera i Kevina Smitha

  • Slacker i wizerunek pokolenia (narracja a problem tożsamości, solipsyzm bohaterów)

  • Kevin Smith – konsekwentny kronikarz generacji (bohaterowie – dzieci telewizji i popkultury)

Musicale

  • amerykański musical filmowy okresu klasycznego

  • przemiany kina amerykańskiego w latach 60-tych

  • Kabaret jako przykład musicalu nowego typu

  • Rocky Horror Picture Show jako przykład kolejnego etapu ewolucji gatunku

Filmowy neomodernizm

  • najważniejsze cechy slow cinema (aspekt estetyczny i instytucjonalny)

  • przedstawiciele filmowego neomodernizmu

  • motywy mitologiczne w Pejzażu we mgle 

  • społeczne kino braci Dardenne

Cmentarz wspaniałości 
Apichatpong Weerasethakul, Tajlandia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Malezja, Korea Południowa, Meksyk, USA, Norwegia 2015
Elle 
Paul Verhoeven, Francja, Niemcy, Belgia 2016
Jackie 
Pablo Larraín, Chile, Francja, USA 2016
La La Land 
Damien Chazelle, USA 2016
Manchester by the Sea 
Kenneth Lonergan, USA 2016
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Moonlight 
Barry Jenkins, USA 2016
Nauczycielka 
Jan Hřebejk, Słowacja, Czechy 2016
Ostatnie tango 
German Kral, Niemcy, Argentyna 2015
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Powidoki 
Andrzej Wajda, Polska 2016
Sing 
Christophe Lourdelet, Garth Jennings, USA, Wielka Brytania 2016
Szwedzka teoria miłości 
Erik Gandini, Szwecja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
To tylko koniec świata 
Xavier Dolan, Kanada, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.