Akademie
 
Spis lektur - semestr VIII i sylabus

Literatura podstawowa:

1. "Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej", red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015, rozdziały:

XV: Andrzej Gwóźdź, "Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie", s. 687-746

XIX: Michał Lesiak, Rafał Syska, "Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat siedemdziesiątych", s. 883-962

XXVI: Marek Haltof, "Australijska Nowa Fala", podrozdz. "Peter Weir i Piknik pod Wiszącą Skałą", s. 1269-1270

2. Jerzy Szyłak, "Kino Nowej Przygody", Gdańsk 2011, rozdziały:

Jerzy Szyłak, "Kino Nowej Przygody - jego cechy i granice", s. 5-19

Marcin Adamczak, "System marketingowy Hollywood w latach 1977-2011", s. 39-49

3. "Mistrzowie kina amerykańskiego. Bunt i nostalgia", red. Łukasz A. Plesnar, Rafał Syska, Kraków 2007, rozdziały:

Krzysztof Loska, "George Lucas - nostalgiczny konserwatysta", s. 349-364

Joanna Malicka, "Steven Spielberg - Piotruś Pan w szponach komercji", s. 483-505

4. "Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia", wybór, wstęp i oprac. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002, rozdz.:

MANIFEST - DOGMA 95 [Lars von Trier, Thomas Vinterberg], s. 71-73

5. Krzysztof Loska "Mistrzowie kina japońskiego", Kraków 2015, rozdział 8: "Nagisa Ōshima - eros i polityka", s. 245-267

6. "Autorzy kina europejskiego II", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2005, rozdział:

Rafał Syska, "Theo Angelopoulos. Ważne są także słowa", s. 35-55

7. "Autorzy kina europejskiego III", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2007, rozdział:

Małgorzata Gibki, "Emir Kusturica. Ku zaprzeczeniu realności", s. 181-201

8. "Autorzy kina europejskiego IV", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2008, rozdziały:

Izabela Łopuch, "Luc i Jean-Pierre Dardenne. Fikcja prawdziwsza niż życie", s. 21-42

Maciej Robert, "Jiří Menzel: przypadki reżysera pod specjalnym nadzorem", s. 87-118

9. "Autorzy kina europejskiego VI", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2012, rozdział:

Konrad Chmielecki, "Lars von Trier: odnowienie wiary w siłę kreacji, realizmu i ideologii", s. 526-556

10. "Musical. Poszerzanie pola gatunku"*, red. J. Maleszyńska, J. Roszak, R. Koschany, Poznań 2013, rozdział:

Piotr Buśko, "Recital kampowej wrażliwości. Rocky Horror Picture Show", s. 123-128

*książka dostępna w Internecie

Literatura uzupełniająca:

  1. Arkadiusz Lewicki, "Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym", Wrocław 2007

  2. Magdalena Kempna-Pieniążek, "Marzyciele i wędrowcy: Romantyczna topografia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa", Wrocław 2013

  3. Marek Haltof, "Kino australijskie. O ekranowej konstrukcji Antypodów", Gdańsk 2005

  4. Lars von Trier, "Spowiedź DOGMA-tyka", przeł. T. Szczepański, Kraków 2001

  5. Anita Piotrowska (red.), "Szukając von Triera", Kraków 2000

  6. Krzysztof Loska, "Mistrzowie kina japońskiego", Kraków 2015

  7. Piotr Kletowski, "Śmierć jest moim zwycięstwem. Kino Takeshi Kitano", Kraków 2001

  8. Dorota Skotarczak, "Od Astaire'a do Travolty. Amerykański musical filmowy w kontekście historii Stanów Zjednoczonych lat 1929-1979", Poznań 1996

  9. Dorota Skotarczak, "Historia amerykańskiego musicalu filmowego", Wrocław 2002

  10. Rafał Syska, "Filmowy neomodernizm", Kraków 2014

Sylabus do pobrania

21 x Nowy Jork 
Piotr Stasik, Polska 2016
Aquarius 
Kleber Mendonça Filho, Brazylia 2016
Baby Driver 
Edgar Wright | obsada: | USA, 2017, 113’, Wielka Brytania,USA 2017
Czerwony żółw 
Michaël Dudok de Wit, Francja, Belgia 2016
Dunkierka 
Christopher Nolan, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania 2017
Gru, Dru i Minionki 
Kyle Balda, Pierre Coffin, USA 2017
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Król Artur: Legenda miecza 
Guy Ritchie, Wielka Brytania, Australia, USA 2017
Lady M. 
William Oldroyd, Wielka Brytania 2016
Mężczyzna imieniem Ove 
Hannes Holm, Szwecja 2015
Nazywam się Cukinia (dubbing) 
Claude Barras, Szwajcaria, Francja 2016
Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia 
Juho Kuosmanen, Finlandia, Szwecja, Niemcy 2016
Rock Dog. Pies ma głos! 
Ash Brannon, USA, Chiny 2016
Sieranevada 
Cristi Puiu, Rumunia, Francja, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Macedonia 2016
To przychodzi po zmroku 
Trey Edward Schults, USA 2017
Volta 
Juliusz Machulski, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.