Akademie
 
Spis lektur - semestr VIII i sylabus

Literatura podstawowa:

1. "Historia kina tom 3 - Kino epoki nowofalowej", red. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków 2015, rozdziały:

XV: Andrzej Gwóźdź, "Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie", s. 687-746

XIX: Michał Lesiak, Rafał Syska, "Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat siedemdziesiątych", s. 883-962

XXVI: Marek Haltof, "Australijska Nowa Fala", podrozdz. "Peter Weir i Piknik pod Wiszącą Skałą", s. 1269-1270

2. Jerzy Szyłak, "Kino Nowej Przygody", Gdańsk 2011, rozdziały:

Jerzy Szyłak, "Kino Nowej Przygody - jego cechy i granice", s. 5-19

Marcin Adamczak, "System marketingowy Hollywood w latach 1977-2011", s. 39-49

3. "Mistrzowie kina amerykańskiego. Bunt i nostalgia", red. Łukasz A. Plesnar, Rafał Syska, Kraków 2007, rozdziały:

Krzysztof Loska, "George Lucas - nostalgiczny konserwatysta", s. 349-364

Joanna Malicka, "Steven Spielberg - Piotruś Pan w szponach komercji", s. 483-505

4. "Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia", wybór, wstęp i oprac. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2002, rozdz.:

MANIFEST - DOGMA 95 [Lars von Trier, Thomas Vinterberg], s. 71-73

5. Krzysztof Loska "Mistrzowie kina japońskiego", Kraków 2015, rozdział 8: "Nagisa Ōshima - eros i polityka", s. 245-267

6. "Autorzy kina europejskiego II", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2005, rozdział:

Rafał Syska, "Theo Angelopoulos. Ważne są także słowa", s. 35-55

7. "Autorzy kina europejskiego III", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2007, rozdział:

Małgorzata Gibki, "Emir Kusturica. Ku zaprzeczeniu realności", s. 181-201

8. "Autorzy kina europejskiego IV", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2008, rozdziały:

Izabela Łopuch, "Luc i Jean-Pierre Dardenne. Fikcja prawdziwsza niż życie", s. 21-42

Maciej Robert, "Jiří Menzel: przypadki reżysera pod specjalnym nadzorem", s. 87-118

9. "Autorzy kina europejskiego VI", red. Alicja Helman, Andrzej Pitrus, Kraków 2012, rozdział:

Konrad Chmielecki, "Lars von Trier: odnowienie wiary w siłę kreacji, realizmu i ideologii", s. 526-556

10. "Musical. Poszerzanie pola gatunku"*, red. J. Maleszyńska, J. Roszak, R. Koschany, Poznań 2013, rozdział:

Piotr Buśko, "Recital kampowej wrażliwości. Rocky Horror Picture Show", s. 123-128

*książka dostępna w Internecie

Literatura uzupełniająca:

  1. Arkadiusz Lewicki, "Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym", Wrocław 2007

  2. Magdalena Kempna-Pieniążek, "Marzyciele i wędrowcy: Romantyczna topografia twórczości Wernera Herzoga i Wima Wendersa", Wrocław 2013

  3. Marek Haltof, "Kino australijskie. O ekranowej konstrukcji Antypodów", Gdańsk 2005

  4. Lars von Trier, "Spowiedź DOGMA-tyka", przeł. T. Szczepański, Kraków 2001

  5. Anita Piotrowska (red.), "Szukając von Triera", Kraków 2000

  6. Krzysztof Loska, "Mistrzowie kina japońskiego", Kraków 2015

  7. Piotr Kletowski, "Śmierć jest moim zwycięstwem. Kino Takeshi Kitano", Kraków 2001

  8. Dorota Skotarczak, "Od Astaire'a do Travolty. Amerykański musical filmowy w kontekście historii Stanów Zjednoczonych lat 1929-1979", Poznań 1996

  9. Dorota Skotarczak, "Historia amerykańskiego musicalu filmowego", Wrocław 2002

  10. Rafał Syska, "Filmowy neomodernizm", Kraków 2014

Sylabus do pobrania

17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Krwawe gody 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Paula Ortiz, Hiszpania 2015
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Palmy w śniegu 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Fernando González Molina, Hiszpania 2015
Azyl 
Niki Caro, USA 2017
Captain Fantastic 
Matt Ross, USA 2016
Gold 
Stephen Gaghan, USA 2016
Kong: Wyspa Czaszki 
Jordan Vogt-Roberts, USA 2017
Life 
Daniel Espinosa, USA 2017
Logan: Wolverine 
James Mangold, USA 2017
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Munio: Strażnik Księżyca 
Alexandre Heboyan, Benoit Philippon, Francja 2014
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Personal Shopper 
Olivier Assayas, Francja 2016
Pokot 
Agnieszka Holland, Polska, Czechy, Niemcy, Szwajcaria 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Śmierć Ludwika XIV 
Albert Serra, Francja, Hiszpania, Portugalia  2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
Wściekłość 
Michał Węgrzyn, Polska 2016
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.