we wtorki o godz. 17.00
Kino Nowe Horyzonty
Harmonogram spotkań w I semestrze:
9 października 2012, godz. 17:00
Początki kina we Francji, prof. Tadeusz Lubelski
August i Louis Lumière: Wyjście robotników z fabryki, Przyjazd pociągu na stację, Oblany ogrodnik, Partia kart, Łódź wypływająca z portu, Zburzenie muru, Pasażerowie opuszczają statek, Mechaniczna wędliniarnia, Fałszywy kaleka; zestaw 12 min.
Georges Méliès: Podróż na księżyc (Le voyage dans la lune) 1902, 14 min.; Pan baron (Monsieur baron) 1905, 8 min.; Fantastyczny wachlarz (L'eventail magique) 1905, 3 min.
Albert Capellani: Dzwonnik z Notre Dame (Notre-Dame de Paris) 1911, 26 min.
Kronika filmowa "Pathé": Koronacja cara Mikołaja II i inne tematy z Rosji, 5 min.
Max Linder: Pojedynek krótkowidza (Le duel de M. Myope) 1910, 4 min.; Max i trzech muszkieterów (The Three Must-Get-There) 1921, 42 min.
Mack Sennett: Głos z głębiny (A Voice from the Deep) 1913, 8 min.
Roscoe "Fatty" Arbuckle: Na Zachodzie (The Out West) 1918, 13 min.
Sam Taylor, Fred C. Newmeyer: Jeszcze wyżej (Safety Last) 1923, 73 min.
Charles Chaplin: Śmiech zabroniony (montaż wczesnych filmów: Włóczęga, Poszukiwacz przygód, Emigrant, Spokojna ulica), 84 min.
Rozkosze gościnności (Our Hospitality) 1923, reż. Buster Keaton, 75 min.
Generał (The General) 1926, reż. Buster Keaton, Clyde Bruckman, 107 min.
Napad na expres (The Great Train Robbery) 1903, reż. Edwin S. Potter, 8 min.
Błękitnooki Rawden (Blue Blazes Rawden) 1918, reż. William S. Hart, 31 min.
Karawana (The Covered Wagon) 1923, reż. James Cruze, 98 min.
Narodziny narodu (The Birth of Nation) 1915, reż. David Wark Griffith, 125 min.
Złamana lilia (Broken Blossoms) 1919, reż. David Wark Griffith, 58 min.
Gabinet doktora Caligari (Das Kabinett des dr. Caligari) 1920, reż. Robert Wiene, 51 min.
Nosferatu (Nosferatu, eine Symphonie des Grauens) 1922, reż. Friedrich Wilhelm Murnau, 94 min.
Zmęczona śmierć (Der müde Tod) 1921, reż. Fritz Lang, 77 min.
Metropolis (Metropolis) 1927, reż. Fritz Lang, 148 min. (najbardziej aktualna kopia filmowa, uzupełniona o odnalezione w 2008 roku w Argentynie nowe fragmenty)
Portier z hotelu Atlantic (Der letzte Mann) 1924, reż. Friedrich Wilhelm Murnau, 73 min.
Dusze bez steru (Tagebuch einer Verlorenen) 1929, reż. Georg Wilhelm Pabst, 94 min.
Skarb rodu Arne (Herr Arnes Pengar) 1919, reż. Mauritz Stiller, 108 min.
Wózek widmo (Körkarlen) 1921, reż. Victor Sjöström, 62 min.
Stary zamek (Gunnar Hedes saga) 1923, reż. Mauritz Stiller, 47 min.
Wierne serce (Coeur fidèle) 1923, reż. Jean Epstein, 58 min.
Uśmiechnięta pani Beudet (La souriante madame Beudet) 1923, reż. Germaine Dulac, 27 min.
Panna wodna (La fille de l’eau) 1924, reż. Jean Renoir, 60 min.
Antrakt (Entr`acte) 1924, reż. René Clair, 15 min.
Balet mechaniczny (Ballet mecanique) 1924, reż. Fernand Léger, 11 min.
Mijają godziny (Rien que les heures) 1926, reż. Alberto Cavalcanti, 46 min.
Strefa (La zone) 1928, reż. Georges Lacombe, 15 min.
Pies andaluzyjski (Un chien andalou) 1928, reż. Luis Buñuel, 13 min.
Upiór przedpołudniowy (Vormittagsspuk) 1928, reż. Hans Richter, 7 min.
Berlin, symfonia wielkiego miasta (Berlin, Symhonie einer Grosstadt) 1927, reż. Walter Ruttmann, 62 min.
Ziemia Hurdów (Las Hurdes) 1933, reż. Luis Buñuel, 27 min.
22 stycznia 2013
Egzamin i zaliczenie, dr Małgorzata Kozubek
Do filmów niemych z powyższego programu akompaniuje taper - wrocławski muzyk, pianista, kompozytor i aranżer Piotr Świętoniowski.