Obcy: Przymierze, reż. Ridley ScottObcy: Przymierze, reż. Ridley Scott
15 maja 2017
Hitem weekendu był "Obcy: Przymierze"

Premiery tygodnia: od 12 maja w Kinie Nowe Horyzonty.

Martwe wody
reż. Bruno Dumont / Francja, Niemcy 2015 / 122’

Poznajcie rodzinę Van Peteghemów, prawdziwych arystokratów, w których żyłach płynie błękitna krew. Jej członkowie są prawie bez wyjątku zdeprawowani, w większości zdegenerowani, nieustannie zblazowani, a niektórzy nawet garbią się i jąkają. A przy tym są obrzydliwie bogaci. Latem uwielbiają zaszywać się w swojej okazałej nadmorskiej rezydencji, spędzając czas na wspominaniu chwalebnej przeszłości, zachwycaniu się niewinnością rybaków, próżnowaniu i zaspokajaniu swoich dekadenckich zachcianek.

Jednak nawet Van Peteghemowie, którzy widzieli już prawie wszystko, nie są gotowi na to, co zdarzy się w okolicach ich letniej posiadłości. Z miejscowych plaż zaczynają znikać ludzie. W tajemniczych okolicznościach, w biały dzień, a do tego bez śladu. Rozwikłania zagadki podejmują się dwaj ekscentryczni inspektorzy policji, słynący z niekonwencjonalnych metod pracy i nieopisanej głupoty.

Juliette Binoche, Fabrice Luchini („U niej w domu”, „Żona doskonała”) i Valeria Bruni Tedeschi („Zwariować ze szczęścia”) brawurowo wcielają się w członków rodziny Van Peteghemów w filmie Brunona Dumonta („Mały Quinquin”, „Poza szatanem”), który stał się przebojem francuskich kin. „Martwe wody” to komedia czarna jak głębokie wody francuskich zatok i absurdalna niczym „Latający Cyrk Monty Pythona”.

Butterfly Kisses
reż. Rafał Kapeliński / Wielka Brytania 2017 / 89’

Pełnometrażowy debiut Rafaela Kapelińskiego, znanego z wielokrotnie nagradzanego krótkiego metrażu Emilka płacze. Wychowany w Polsce, lecz mieszkający od wielu lat w Wielkiej Brytanii twórca opowiada historię grupy nastolatków dorastających na jednym z londyńskich blokowisk. Zagubieni w rzeczywistości, pozbawieni rodzicielskich wzorców bohaterowie uciekają od monotonnej codzienności w świat seksualnych ekscesów. Splot niemożliwego do ujarzmienia pożądania z niedojrzałością emocjonalną i niezdolnością do empatii prowadzi do tragedii. Choć podjęta przez reżysera tematyka niesie za sobą ryzyko tabloidowych przerysowań, Kapeliński jest taktowny i dyskretny. Zamiast portretować bohaterów jako ludzi zepsutych do szpiku kości, reżyser woli dostrzec w nich raczej ofiary systemowych zaniedbań. Pod tym względem Butterfly Kisses przypomina dokonania Kena Loacha, Mike’a Leigh i innych mistrzów brytyjskiego kina społecznego. Film Kapelińskiego okazał się rewelacją tegorocznego Berlinale i otrzymał tam przyznawaną przez Jury Młodych nagrodę Kryształowego Niedźwiedzia.

Piotr Czerkawski, Kino na Granicy

Gwiazdy
reż. Jan Kidawa-Błoński / Polska 2017 / 106’

Posiadający polsko-niemieckie korzenie Jan Banaś (Mateusz Kościukiewicz) dorasta na Śląsku. Od dzieciństwa jego największą pasją jest piłka, a największym rywalem oddany kumpel, Ginter (Sebastian Fabijański). Z czasem rywalizacja przyjaciół przenosi się z podwórka na stadiony śląskich klubów - Polonii Bytom i Górnika Zabrze. A to nie koniec ich zmagań. Prawdziwe emocje zaczynają się, gdy w życiu gwiazd sportu pojawi się piękna Marlena (Karolina Szymczak). Walczący o jej względy Jan i Ginter szybko odkrywają, że w grze o miłość nie obowiązują żadne zasady. Kiedy ciężka kontuzja kończy karierę Gintera, a samego Banasia przybliża do składu "orłów Górskiego", bohater staje przed trudnym życiowym wyborem. Stawką jego decyzji będzie udział w olimpiadzie i piłkarskich mistrzostwach świata.

Uczeń
reż. Kirill Serebrennikov / Rosja 2016 / 118’

Czy fanatyzm religijny grozi nam tylko ze strony muzułmańskich ekstremi­stów? Bohaterowie tego filmu przekonują się, że radykałowie czają się tuż za rogiem i nie muszą być wyposażeni w Koran - groźna w ich rękach jest także Biblia. Nastoletni Rosjanin Vieniamin nie jest jak inni chłopcy. Któregoś razu odmawia przebrania się w strój obowiązujący na lekcji WF-u. Gdy nauczyciele i matka przekonują się, że powodem buntu jest klauzula sumienia, zaczyna się horror. Cytując Biblię potępia wszystkich wokół. Pobożny chłopiec wie, co jest dobre, a co złe, i wystawia swoje otocze­nie na poważną próbę. Świetnie wyreżyserowany przez Serebrennikova, który zanurza nas w diabelski świat obskurantyzmu, na dodatek piekielnie aktualny.

Obcy: Przymierze
reż. Ridley Scott / USA, Wielka Brytania 2017 / 122’

Powrót Ridleya Scotta do świata Obcego – 8 pasażera Nostromo, klasyka science fiction. Statek osadniczy ”Przymierze” dociera na nieznaną planetę, która wydaje się być prawdziwym rajem dla człowieka. Członkowie ekspedycji szybko się jednak przekonują, że trafili do mrocznego, pełnego tajemnic i niebezpieczeństw świata, którego jedynym mieszkańcem jest android David (Michael Fassbender), ocalały z katastrofy ”Prometeusza”.

Zestaw filmów krótkich: chodzę do kina!

To coś, Niemcy 2015, 6'

Moje, moje, Dania 2012, 24'

Zupa z kamieni, Belgia 2015, 7' 

Nowy gatunek, Czechy 2015, 6'

W kinie na naszych oczach dzieją się nawet najbardziej niesamowite historie. Krokodyl, mysz, słoń, żaba i inni miesz­kańcy miasteczka zwierząt wspólnie gotują zupę z kamieni, górskie szczyty dokuczają nieśmiałemu pagórkowi, a kapryśny, były jedynak opanowuje sztukę dzielenia się. Chodźcie do kina!

21 x Nowy Jork 
Piotr Stasik, Polska 2016
Atomic Blonde 
David Leith, USA 2017
Dunkierka 
Christopher Nolan, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania 2017
Frantz 
François Ozon, Francja, Niemcy 2016
Kacper i Emma jadą w góry 
Arne Lindtner Naes, Norwegia 2017
Królewicz Olch 
Kuba Czekaj, Polska 2016
Mała Wielka Stopa 
Jeremy Degruson, Ben Stassen, Belgia, Francja 2017
Niedoparki 
Galina Miklínová, Czechy, Słowacja, Chorwacja 2016
Obdarowani 
Marc Webb, USA 2017
Paryż na bosaka 
Dominique Abel, Fiona Gordon, Belgia, Francja 2016
Wilde Maus 
Josef Hader, Niemcy, Austria 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.