Siostra twojej siostry reż. Lynn SheltonSiostra twojej siostry reż. Lynn Shelton
01 września 2012
Pełnokrwista fabuła, która wzrusza, bawi i obchodzi

Siostra twojej siostry Lynn Shelton w kinie Helios Nowe Horyzonty.

Siostra twojej siostry w programie kina

 O filmie:

„W filmie Lynn Shelton pogrążony w żałobie neurotyk, nieszczęśliwie zakochana w nim przyjaciółka i jej otwarcie homoseksualna siostra stają się częścią koślawego trójkąta miłosnego. Niespodziewanie dla samych siebie, Jack, Iris i Hannah biorą udział w serii intryg, których komplikacje dostarczają widzom pierwszorzędnej rozrywki.

Shelton potrafi znakomicie wykorzystać wpisaną w swój film kameralną scenerię. Psychologiczny pojedynek prowadzony przez trójkę bohaterów w ciasnym domku na odludziu z każdą chwilą zyskuje na intensywności. Atmosfera filmu zawiera się w dwuznacznych gestach, wymownych spojrzeniach i wydobywanych na wierzch pretensjach. Ze składników charakterystycznych dla depresyjnej psychodramy, Shelton wydobywa jednak ogromny potencjał komiczny. (…)

Ujmująca lekkość, z jaką w Siostrze twojej siostry udaje się podjąć poważną tematykę, pociąga za sobą istotne konsekwencje. Shelton pozostaje jedną z niewielu reżyserek, które autentycznie zasługują na niemiłosiernie nadużywane porównania do Woody'ego Allena. Imię jednej z bohaterek wespół z fabułą odnoszącą się do skomplikowanych relacji uczuciowych budzi skojarzenia zwłaszcza z filmem Hannah i jej siostry. Tak jak arcydzieło Allena, opowieść Shelton stawia intrygujące pytania o granice między miłością a zazdrością, lojalnością a niezależnością, namiętnością, a samokontrolą.”

Piotr Czerkawski, „Dziennik Gazeta Prawna”

„Jack (Mark Duplass) z deszczowego Seattle właśnie stracił brata Toma. Iris (Emily Blunt), była dziewczyna Toma i kumpela Jacka, wysyła tego ostatniego do podmiejskiego domku, należącego do jej rodziny, by tam odpoczął i pomyślał, co dalej z sobą począć, bo neurotyczny Jack nie ma żadnego stałego zajęcia. Iris nie wie, że Jack zastanie w domku Hannah (Rosemarie Dewitt), jej przyrodnią siostrę, zresztą lesbijkę, która akurat przeżywa bolesne zakończenie siedmioletniego związku z inną kobietą. Jack i Hannah spędzają razem noc, mocno zakrapianą alkoholem, a potem niespodziewanie zjawia się tam Iris. Rychło okaże się, że tę trójkę łączy zagmatwany węzeł emocjonalny... Bo to w ogóle film o emocjach.”

Jacek Szczerba, „Gazeta Wyborcza”

„Film Lynn Shelton jest przede wszystkim trochę egzystencjalną, acz bardzo subtelną opowieścią o związkach, współcześnie tworzonych przez coraz bardziej niedojrzałych, niezorganizowanych, zagubionych ludzi, dlatego często niemożliwie skomplikowanych, gorączkowych, przypadkowych. Nieważne, czy chodzi o relację między rodzeństwem, czy związek kobiety i mężczyzny. Reżyserka z Seattle, dzięki cudnej interakcji między trójką aktorów, ze swoich bohaterów wydobyła całkiem soczyste, intensywne emocje. Rozbrajająca, zadziorna słodkość Emily Blunt w tercecie ze słoniową gracją Marka Duplassa w roli Jacka i prostolinijną elegancją Rosemarie DeWitt składa się na szalenie przyjemną, częściowo improwizowaną konfrontację skrywanych pragnień i lęków, nieporozumień, tłumionych uczuć. To także nieźle zagrany koncert wątków komediowych i dramatycznych, z perfekcyjnie zrównoważonymi proporcjami i, co chyba najważniejsze, przewrotną i oryginalną receptą na budowanie relacji międzyludzkich, okazującą się osobliwym antidotum na niespełnienie i samotność. Tam, gdzie wielu film by rozpoczęło, Shelton funduje widzom napisy końcowe, zostawiając nas z przyjemnie naiwną nadzieją, ze akurat temu niedoskonałemu trójkątowi z niezwykłego, niespodziewanego zrządzenia losu uda się wydobyć szczęście i prawdziwy happy end.”

ayya, filmaster.pl

“Pomysł na splecenie losów dwóch sióstr i przyjaciela jednej z nich w węzeł gordyjski jest trochę zbyt skomplikowany, by był wiarygodny. Jego genezy szukać trzeba raczej wśród komedii omyłek niż filmów obyczajowych. Także rozwiązanie tej sytuacji pozornie bez wyjścia zaproponowane w końcówce filmu jest wzięte prędzej z bajki niż z życia, ale nietrudno się w tym świecie zatracić na półtorej godziny i tęsknić za nim po wyjściu z kina.”

Magdalena Malińska, „Zwierciadło”

„Powodzenie takich filmów jak Once, 500 dni miłości, czy Debiutanci pokazało, że mamy dość komedii romantycznych, które są zupełnie oderwane od rzeczywistości, konstruują kliszowe sytuacje, zamiast bazować na codziennym życiu, którego stopień skomplikowania najczęściej przerasta pomysły specjalistów od kina rozrywkowego.

Wszystko zmienia się, kiedy za historie miłosne biorą się reżyserzy niezależni, którzy chcą zachować romans, ale całkowicie zmieniają sposób jego podania. Zamiast harlequinowych produkcyjniaków powstają pełnokrwiste fabuły, które wzruszają, bawią, bolą i obchodzą.

Siostra twojej siostry to lekka i wdzięczna komedia pomyłek o nielekkich sprawach. Bardzo woodyallenowska – z czasów, kiedy jeszcze robił dobre filmy. Swoją konstrukcją przypomina mi też Sen nocy letniej Szekspira – bez magicznego anturażu, ale z podobnym humorem i wdziękiem opowiada o meandrach ludzkich pragnień. Kameralny, subtelny film, który ogląda się tak, jakby podglądało się swoich znajomych. Zabawny, mądry, bezpretensjonalny.”   

Karolina Sulej, natemat.pl

 

Dzikie róże 
Anna Jadowska, Polska 2017
Ferie 2018: Zimowe przygody Jill i Joy 
Ferie 2018
Saara Cantell, Finlandia 2015
Fernando 
Carlos Saldanha, USA 2017
Florida Project 
Sean Baker, USA 2017
Gniew 
Ludwig Shammasian, Paul Shammasian, Wielka Brytania 2017
Gra o wszystko 
Aaron Sorkin, USA 2017
I tak cię kocham 
Michael Showalter, USA 2017
Król rozrywki 
Michael Gracey, USA 2017
Morderstwo w Orient Expressie 
Kenneth Branagh, USA 2017
Nowe Horyzonty dla Seniora: I tak cię kocham 
Nowe Horyzonty dla Seniora
Michael Showalter, USA 2017
Paddington 2 (dubbing) 
Paul King, Wlk. Brytania, Francja 2017
Party 
Sally Potter, Wielka Brytania 2017
Pomniejszenie 
Alexander Payne, USA 2017
Storm. Opowieść o odwadze 
Dennis Bots, Holandia 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
Twój Vincent (polski dubbing) 
Dorota Kobiela, Hugh Welchman, Polska, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.