Pieta reż. Kim Ki-dukPieta reż. Kim Ki-duk
20 sierpnia 2012
Kim Ki-duk szuka winnych w "Piecie"

Bohater retrospektywy 1. Festiwalu Filmów Koreańskich we Wrocławiu, Kim Ki-duk premierowo pokaże swój film Pieta w konkursie głównym 69. MFF w Wenecji.

Bohater retrospektywy 1. Festiwalu Filmów Koreańskich we Wrocławiu (19 - 25.10.2012, kino Helios Nowe Horyzonty), Kim Ki-duk premierowo pokaże swoją najnowszą produkcję Pieta na zbliżającym się 69. MFF w Wenecji (29.08 – 8.09.2012). Kim po siedmiu latach wraca do prestiżowego weneckiego konkursu głównego, weźmie w nim udział po raz czwarty w karierze – wcześniej o Złotego Lwa walczyły jego filmy: Wyspa (2000; nagrodzona Netpac Award - Special Mention), Address Unknown (2001) i Pusty dom (2004; nagrodzony Małym Złotym Lwem, Special Director's Award, SIGNIS Award i FIPRESCI).

Reżyser, pełen wiary w powodzenie, nazywa Pietę znakiem ostrzegawczym, mrocznym portretem kapitalistycznego społeczeństwa przywiązanego do wartości materialnych, staczającego się po równi pochyłej. Stajemy się okrutni - mówi Kim – zaufanie między ludźmi znika najszybciej. Bohaterem historii, opowiadanej przez Kima, jest brutalny młody mężczyznya (Lee Jung-Jin), pracujący dla lichwiarza. Bez rodziny i zobowiązań, pozbawiony moralnego kręgosłupa, by odzyskać długi, nie cofa się przed niczym. Nagle w życiu bohatera pojawia się tajemnicza kobieta (Jo Min-Su), która podaje się za jego matkę i prosi o wybaczenie, bo kiedyś go odrzuciła. Zdezorientowany i zbuntowany mężczyzna odkrywa makabryczny sekret, prawdę o niej i o sobie.   

Przez lata charakterystyczne dla stylu reżysera stało się połączenie okrucieństwa i poezji. W skrajnych realiach wszechobecnej nikczemności wydobywał z serc swoich postaci głęboko ukrytą niewinność. Anna Diniejko pisała w festiwalowym katalogu (4. NH) o jego filmach, prezentowanych w cyklu Odkrycie Korei: "Filmy Kim Ki-duka można odczytać jako przejmujące studia psychologiczne postaci w bezwzględnym świecie. Nie ma tu wyraźnego podziału na dobrych i złych. Przemoc jest odzwierciedleniem głęboko skrywanych emocji oraz psychicznego okaleczenia. Najważniejsze, aby widz umiał dostrzec w każdej postaci istotę ludzką i zrozumiał przyczyny rządzące jej postępowaniem. Talent reżyserski Kim Ki-duka ujawnia się w zaskakującym sposobie opowiadania, który zmienia film z mrocznego dramatu psychologicznego w subtelną historię (…) ludzi, nie potrafiących okazać swoich uczuć."

zwiastun

Akademia Kina Światowego: Kieł 
Akademia Kina Światowego (2017/2018)
Basia 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Chasing the Breath 
Adrian Dmoch, Polska 2017
Dziewczyna we mgle 
Donato Carrisi, Włochy 2017
Lady Bird 
Greta Gerwig, USA 2017
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Madame 
Amanda Sthers, Francja 2017
Nie jestem czarownicą 
Rungano Nyoni, Wielka Brytania, Francja 2017
Nigdy cię tu nie było 
Lynne Ramsay, Wielka Brytania, Francja, USA 2017
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 
Martin McDonagh, USA, Wielka Brytania 2017
Twarz 
Małgorzata Szumowska, Polska 2018
Uczciwy człowiek 
Mohammad Rasoulof, Iran 2017
Wieża. Jasny dzień 
Jagoda Szelc, Polska 2017
Wyspa psów 
Wes Anderson, Niemcy, USA 2018
Player One (2D z napisami) 
Steven Spielberg, USA 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.