Baby DriverBaby Driver
17 lipca 2017
Wasz #hitweekendu to od dwóch tygodni "Baby Driver"

Od 7 czerwca w Kinie Nowe Horyzonty.

Baby Driver
reż. Edgar Wright | obsada: | USA, 2017, 113’ / Wielka Brytania,USA 2017 / 113’

Utalentowanego młodego kierowcę (Ansel Elgort), który utrzymuje się, biorąc udział w napadach, przez życie prowadzi muzyka. To ona pomaga mu być najlepszym w tym, co robi. Kiedy poznaje dziewczynę swych marzeń (Lily James), postanawia porzucić przestępczą przeszłość i żyć normalnie. Zmuszony przez bossa mafii (Kevin Spacey), dla którego pracuje, do udziału w z góry skazanym na niepowodzenie skoku, ryzykuje utratą wszystkiego, co dla niego najważniejsze – miłości, wolności i muzyki.

"Baby Driver to dobrze znana, skonstruowana na czytelnym schemacie historia. A mimo to film aż promieniuje ożywczą i świeżą energią. Jest zrobiony tak wprawną i lekką ręką, przesycony nieposkromioną miłością do kina. Ogląda się go z równą przyjemnością, co "eksperymentalne" kino Nolana. Przy tym widać, że Wright dysponował w końcu większym budżetem, co przekłada się przede wszystkim na inscenizacyjną stronę projektu. A cała magia właśnie na tym polega. Czyli, jak ta opowieść jest relacjonowana. Perfekcyjnie i z pomysłem." (Artur Cichmiński, film.onet.pl)

"Nawet kiedy akurat nie siedzi za kierownicą, Baby jest przede wszystkim kuratorem ścieżki dźwiękowej swojego życia, zaplanowanej z obsesyjną drobiazgowością, utwór po utworze. Inspiracja dla tej niezwykle filmowej formy autoterapii wbrew pozorom nie pochodzi z kina. Wright znalazł ją w książce popularnonaukowej „Muzykofilia”, napisanej przez znanego neurologa Olivera Sacksa." (Karol Kućmierz, kulturaliberalna.pl)

"To już druga tylko w tym sezonie amerykańska produkcja inspirowana „Taksówkarzem”. Na premierę „You Were Never Really Here” Lynne Ramsey (nagroda w Cannes) musimy poczekać, tymczasem z przytupem wchodzi „Baby Driver” – wystylizowane, postmodernistyczne, rockowo-gangsterskie widowisko dla smakoszy gier komputerowych, komiksów oraz trochę bardziej wyedukowanych kinomanów, w dodatku marzycieli, jak Bonnie i Clyde czy bohaterowie musicalu „La La Land”." (Janusz Wróblewski, "Polityka")

"Fabuła Baby Driver w dużej mierze kręci się wokół muzyki. Dawno nie widziałem, żeby ścieżka dźwiękowa tak świetnie współgrała ze sferą narracyjną. Mało tego, muzyka w tej produkcji staje się kolejnym aktorem, potęgując emocje, które kryją się w poszczególnych scenach. Utwory wykorzystane w filmie zwiększają dynamikę scen akcji, budują romantyczny klimat albo sprawiają, że śmiejemy się do utraty tchu. Nieważne, czy na ekranie widzimy wyluzowany taniec do B-A-B-Y Carli Thomas, gangsterskie porachunki w rytm piosenki Tequilla czy pojedynek w podziemnym garażu do Brighton Rock grupy Queen, to piosenki nadają odpowiedniego rytmu sekwencjom i napędzają opowieść zawartą w filmie. Dla człowieka, który dobierał soundtrack do Baby Driver należy się podwyżka od wytwórni." (Norbert Zaskórski, naekranie.pl

Bodyguard Zawodowiec 
Patrick Hughes, USA 2017
Bracia Lumière 
Thierry Frémaux, Francja 2016
Frantz 
François Ozon, Francja, Niemcy 2016
Kedi - sekretne życie kotów 
Ceyda Torun, Turcja, USA 2017
Ostatni w Aleppo 
Feras Fayyad, Dania 2017
Podwójny kochanek 
François Ozon, Francja 2017
Powiernik królowej 
Stephen Frears, USA, Wielka Brytania 2017
Safari 
Ulrich Seidl, Austria 2016
Tarapaty 
Marta Karwowska, Polska 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
To 
Andres Muschietti, USA 2017
Tulipanowa gorączka 
Justin Chadwick, Wielka Brytania, USA 2016
Wózkownia: Na pokuszenie 
Wózkownia
Sofia Coppola, USA 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.